onsdag, oktober 04, 2006

Låt såsen vara kvar i skålen

En bøffer tycker man ska äta bøf till lunch . Därför väljer han Jensens Bøfhus. Han beställer en populär lunchbøf och den ska vara röd. Att dricka väljer han isvatten. Såsen går att variera ett par gånger dvs. det är tillåtet att prova sig fram till en egen favorit. Därefter håller man sig till såsen man valt man växlar inte sås. Om man låter såsen vara kvar i skålen och doppar varje bit bøf räcker såsen gott och väl till en 190grammare.
En b
øffer beställer inte in kyckling. En bøffer går till Jensens mer än 60% av alla luncher.

Idag finns det två b
øffers enligt min kännedom.

4 Kommentarer:

At 5:18 em, Anonymous Anonym sa...

Kan bara konstatera att oenigheten tycks vara total i frågan huruvida såsen skall vara kvar i den idiotiska skålen eller lustfyllt hällas direkt över bøffen.
Vad hände egentligen med "ändamålen helgar medlen"? Ytterligare en tanke; om folk slutade sitta och dutta med sina såsskålar skulle det sannolikt bli avsevärt bättre ruljans på lunchtrafiken (dvs. kortare tid från ankomst till bøf).

 
At 10:16 fm, Blogger Jomo sa...

Två? Tre, och jag har varit en bøffer långt innan denna bloggen såg dagens ljus. Jag heter JM och jag har bøffat i sthlm precis enligt konstens alla regler i snart två år. Röd flankbiff, råstekt, bearnaise, isvatten. 49 :-. Jag går kanske 80% av mina luncher och har haft många klippkort fyllda i mina dagar. Behöver ni en crossdokumenterande blogg om Stockholm så har ni er man i mig. Hör av er på jonas@superlounge.com.

 
At 12:38 em, Blogger Böffer sa...

Som i alla stora folkrörelser uppstår snart subgrupperingar kring detaljstyrning och regelverk. Trots motsättningar i det lilla, får vi inte glömma att vi alla är lika inför den stora bøfvisionen. Låt oss lära av historian och inte hänfalla åt personlig förföljelse och hot som "du är den förste mot väggen när bøffrevolutionen är här". Enas kring bøffen! Låt inte såsen slå in kilar!

 
At 12:47 em, Blogger Böffer sa...

Välkommen ska du vara jomo. Det gläder oss att finna böffränder. Föga förvånande dock att du är göteborgare.

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka